Livet i repris

Den här dagen har varit precis som igår:

Jag och L gick ut på en powerwalk, med skillnaden att jag var ombytt idag och att sträckan utökades.
När vi kom hem satte vi igång med middagen, och skillnaden var att dagens rätt var ännu godare än gårdagens.
Och sen fastnade jag, precis som igår, framför flera program på TV, det var Tonårsbossen, The Eklands och Renées rubriker.

Nu skulle det vara gott med lite te innan jag hoppar i säng, men jag vågar inte lämna sovrummet.
E och L sitter i vardagsrummet och tittar på min livs läskigaste film någonsin-Exorcisten.
Jag såg den när jag gick i högstadiet ungefär, och har haft återkommande mardrömmar pga den filmen i måååånga år.
Alla filmer som har djävulsdyrkan inblandat skrämmer mig så otroligt mycket, men Exorcisten-traumat kommer jag nog aldrig över.

Här är i alla fall den sjukt goda maten vi åt idag, och då menar jag så god som "att den här maten skulle jag gärna betala en hel del för på restaurang-god" :-)

Torsk bourguignon med svampragu och schalottenlökspuré.

Det är lätt att älska Lina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0