Överlycklig

Morgonen, som jag inte alls såg fram emot, blev ju riktigt bra, rent av superbra.
Som många redan vet om mig, är jag inte överförtjust i att gå till tandläkaren, men jag går dit varje år ändå.
När jag var liten var många tandläkare allt annat än snälla och pedagogiska, och hade man minsta lilla hål, eller en "skugga" som kunde bli ett hål borrade man upp hela tanden och fyllde med amalgam.
Jag hade väl inte världens bästa tänder eller tandvård, så jag har plågats mycket hos tandis när jag var liten.
Men nu sköter jag mig, och idag fick jag sån beröm av min (supersnälla, pedagogiska och välutbildade tandläkare Jörgen), att det kändes som när man fick ett bokmärke hos doktorn i väldigt unga år, hihi.
Jörgen sa att det märks att jag tar hand om mina tänder ordentligt, och välkommen tillbaka om ett år, tjohoo.

Små späda blommor utanför tandkliniken.


Jag ligger och våndas och väntar på min dom...


...tittar lite på tv och ut genom fönstret.


Tittar på det söta lilla "tandläkartrollet" och hoppas att Jörgen inte kommer att behöva dra ut något ur min mun :-)


När jag var klar var jag överlycklig och skyndade mig hem och gjorde en dunderdrink, en knallgrön smoothie till frukost.
Avocado, kiwi, spenat, selleri, broccoli, äpple, lime och lite vatten. Mums!

Sen stack jag till jobbet och kände att det här blir en toppendag.




Kommentarer
Postat av: Aga

Skrattade högt när jag såg trollet, kan t.o.m känna doften av dessa små söta varelserna.
kram!

Svar: Ja lite söt var den, trots utdragen tand 😉
Helena Nygrund

2014-03-19 @ 23:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0