Energikick i det viktiga "positivförrådet"

Har haft en så skön helg!
I fredags jobbade jag halvdag och hann med en hel del på eftermiddagen; startade en tvättmaskin, dammsög, sprayade lite på ett av mina pysselprojekt, marinerade lammkotletter och gav mig ut på en löparrunda medan det fortfarande var ljust ute.
På kvällen gravade jag och L lax för första gången någonsin.
 
 
 
Grovsalt, vitpeppar, socker och dill (Emma var och köpte dillen när jag tog kortet).
På med tyngder, vänta ett dygn, vända på "steken", vänta ytterligare ett dygn, och skjuts in i frysen i ett par dagar, och sen... får vi äntligen smaka! 😀
 
I lördags åkte jag och Emma hem till bästa Hanna,  för att fixa lite kvinnliga naglar till mig.
 
Så här har jag sett ut typ hela livet, med korta och sköra stubbar.
 
Trots dålig bildkvalite måste ni ju ändå hålla med om att det här ser lite kvinnligare ut...
Jag känner mig i alla fall jättefin, med lagom diskret färg, lite stenar på ringfingret och en längd som passar mig.
 
Idag har vi varit på kalas hos världens bästa svärmor.
 
Det här är svärmors (även kallad "marmor" då hon är både mormor och farmor) barnbarn, och när dessa fyra pinglor träffas blir det alltid så himla mycket skratt och härlig energi. I love it! ❤️
 
Fast det var Marmors födelsedag, fick alla vi på kalaset färgglada presenter av henne.  
Lite som när Pippi Långstrump delar ut paket till alla barnen på hennes födelsedag 😀
 
När vi kom hem var det dags att ta hand om laxen. Nu är det frysen som gäller i ett par dagar...
Jisses vad jag längtar!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Det låter verkligen som en härlig helg.

2014-11-04 @ 13:33:55
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Anette

Riktigt snygga naglar!

Svar: Ja jag är supernöjd! Men det är verkligen maxlängd för mig. Kram
Helena Nygrund

2014-11-04 @ 22:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0