Galen idé?

Hej på er!
Här kommer ett litet snabbinlägg innan jag somnar.
Vi har haft fullt upp i helgen, och hela lördagen gick i princip åt till att städa ur svärmors lilla lägenhet, efter hennes flytt till annat boende.
Jag hade med mig min kompis "Kärscher", vilket var väldigt skönt, då det var mååånga fönster att tvätta på den inglasade balkongen.
Efter städningen åkte vi och hälsade på henne, och tittade hur hon hade det på nya stället.
Hem och lagade mat, tittade på "Så mycket bättre", och hade en supermysig lördag till långt in på natten, eller rättare sagt morgonen, nattugglor som vi är, hehe.
 
En liten nattmacka med vår egengravade lax hanns med, mums.
 
Idag väcktes vi av Emsingen, som fixat äggröra till frukost ❤️, och det är så himla gott.
Vi har sprungit 5km, haft tvättstugan, och fixat lite i källaren.
Och på tal om källaren! Vi har haft våra resväskor i svärmors förråd, då det luktar "helsepytt" i vår egen källare. Fukt, mögel, pest och pina :-(
Jag är begåvad med ett luktsinne som en blodhund ungefär, och att packa kläder i en väska som varit i vårt förråd är otänkbart, för den lukten går bara inte bort.
Nu när svärmor flyttat behövde vi komma på en ny lösning, och att ha väskorna i lägenheten går inte, för det finns verkligen inte plats till dem.
Jag kom på den galna idén att vakuumförpacka väskorna, har dock ingen aning om det funkar. Men det är ju värt att testa!
 
Om detta inte fungerar blir det till att köpa en ny väska varje gång jag ska resa någonstans, och det blir väldigt dyrt.
 
Kram och godnatt på er!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla ideer är bra utom de dåliga....
Hoppas att detta fungerar

Ha en skön kväll!

Kram
Sofia

Svar: Ja eller hur! 😊 Kram kram
Helena Nygrund

2014-11-24 @ 18:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0