Nya Carnegiebryggeriet

Idag har det varit en dålig dag, en riktig skitdag! :-(
Är inte redo att prata om det här, men i sinom tid gör jag det säkert.
 
Men i förrgår var jag desto gladare, för då hade jag dejt med BTF (Bryggeritjänstemannaföreningen).
 
BTF träffas två gånger om året, och nu var det dags för ett studiebesök på Nya Carnegiebryggeriet.
 
Eftersom jag jobbar i närheten kom jag alldeles för tidigt, faktiskt en hel timme före utsatt tid.
Men jag fick ju se när färjan från "stan" anlände, bara en sån sak :-)
 
Träffade mina underbara "forna" bryggerikollegor, och som vanligt blev det bara glada toner.
Vi gick en rundvandring på det lilla kärleksfulla bryggeriet, och sen var det dags för mat och passande öl.
Först ut: Matjessill, äpple och pepparrot.
Lät konstigt men var gudomligt gott, och av en händelse hade man valt en passande öl till :-)
 
Till varmrätt bjöds det på en lycklig gris (i alla fall tills den hamnade på vår tallrik). Och med en passande öl till så klart!
Den "lyckliga" grisen hade det väldigt fint på Rocklunda gård vid Enköping, och serverades sen i tre former (korv, svål o pressad skinka) till oss djuriska människor. (Ett stort förlåt till er som inte äter kött...på riktigt ❤️).
 
Ser inte mycket ut för världen, men denna mjuka pepparkaka med hemmagjord glass, och självklart med passande öl till, var som pricken över i:et.
 
Kanske inget att visa, men jag kände ändå något speciellt när killarna på bryggeriet stod och vek alla handdukarna till toaletterna.
Det blir en så genuin och familjär känsla bara av att tvätta händerna på "damernas", när man vet vilket slit som ligger bakom detaljerna.
 
Vilken kväll, vilken glädje, och "öl is tha shit"  :-)
 

Kommentarer
Postat av: Aga

😘
I morrn ska vi se om vi kan få lite mer klarhet i saker o ting! 😘

Svar: ❤️
Helena Nygrund

2014-11-27 @ 23:25:09
Postat av: Home2tiny

Usch o fy för skitdagar. Hoppas allt har rättat till sig o du får en mysig o fin advent. Kramisar Tina

2014-11-29 @ 21:24:05
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0