Tung dag

I tidningarna idag:

Nöjesprofilen Hasse Wallman har gått bort i sviterna av en ridolycka.

Igår avled nöjesprofilen och entreprenören Hasse Wallman, efter att ha fått svåra skador av en ridolycka. Vid dödsögonblicket hade han sin familj runt sig.

Hasse Wallman grundade ”Wallmans nöjen” och konceptet med krogshow där serveringspersonalen också står för underhållningen.

Han är också känd för att ha introducerat Beatles för den svenska publiken genom en konsert i Kungliga Tennishallen 1963 och för att ha stått bakom musikaluppsättningar som ”Cats”, ”West side story” och ”Gökboet”.

”Evigt applåderad”

1991 tilldelades Hasse Wallman en Guldmask för sina insatser nöjesvärlden och 2000 blev han årets företagare i Stockholm.

– Hasse lämnar en stor tomhet efter sig och den enda trösten jag har är att jag vet att i himlen kommer änglarna att både dansa, sjunga och servera i bästa möjliga regi. Vila i frid världens bästa Hasse du är redan både saknad, älskad och för evigt applåderad, säger Mikael Gordon Solfors, producent inom Wallmans och nära vän med Hasse Wallman, i ett pressmeddelande.

 
Jag är så glad att jag fick chansen att börja jobba i Hasses företag och bli en "Wallmanit" för 10 år sen, när mitt tidigare jobb, Carlsberg Sverige, flyttade till Falkenberg.
Har varit med om så mycket skoj under min tid på Wallmans.
Sen Hasse sålde företaget, och det omvandlades till en stor koncern har jag bara träffat honom lite sporadiskt när han tittat in på kontoret.
I onsdags var det en sån dag, Hasse kom och hälsade o kramade om oss innan han skulle iväg på en premiär i Köpenhamn.
Han satt hos mig och pratade en stund, och vi hann "avhandla" både hans kycklingar, fiskar, lamadjur, hästar och barnbarn.
Är så glad att jag fick den stunden med honom.
R.I.P. fina Hasse Wallman ❤️
 
Just nu går alla mina tankar till Hasses fru, och deras son och dotter med familjer. Kärlek och styrka till dem ❤️
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Jag beklagar. Kram

2014-09-24 @ 14:46:11
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Life of Johanna

Förstår det var en tung dag. beklagar :(

Svar: ❤️
Helena Nygrund

2014-09-24 @ 20:11:44
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: Home2tiny

Usch så tragiskt o sorgset, beklagar sorgen vännen. Kramisar Tina

Svar: ❤️
Helena Nygrund

2014-09-25 @ 11:07:05
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: ami

Vad ytterst tråkigt, jag hörde nyheten imorse.
man blir ledsen av sådana fall, speciellt när det inte kommer naturligt utan av olyckor :(

2014-09-28 @ 08:54:39
URL: http://twofaced.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0