Lunginflammation

Fy fasiken vad sjuk jag varit i en vecka.
Det började med att jag frös som tusan förra söndagen, men var ändå jättevarm på kroppen, och sen var jag så himla öm i huden.
Då hade jag 39-graders feber, och fick senare en fruktansvärd huvudvärk.
På måndagen fick jag även en helt hopplös hosta, och för varje hostattack fick jag ännu ondare i huvudet.
Min meny under hela veckan har varit vatten, Ipren och Cocillana. 
Jag märkte att det gick bättre att få lite sömn i sittande läge, för när jag låg ner hostade jag än mer, plus att jag hörde ett konstigt bubblande, fräsande ljud inne i mig.
På torsdagen trodde jag att jag var på bättringsvägen för då hade jag inte alls hög feber, men i fredags var det dags igen, upp till 39! 
Ringde Vårdcentralen o fick en tid hos doktorn. Var inte många sekunder hos doktorn innan han konstaterade att jag hade en solklar lunginflammation (därav det konstiga ljudet jag hört hela tiden).
Nu har jag ätit medicin sen i fredags och borde börja känna mig bättre, men icke då. Hostan tar kål på mig och huvudet sprängs snart :-(
Måste verkligen jobba i morgon, för vi är så få personal på så många barn, men jag är verkligen tveksam till hur det ska gå...
 
Nej, fy så tråkig helg det varit!
Tacka vet jag helgen för två veckor sen, då hade vi det supertrevligt hos fina vänner i Furusund ❤️
 
C och M skulle handla lite växter vid Furusunds Handelsträdgård, och då passade jag o L på att shoppa loss lite till balkongen.
 
På fredagen fick vi en supergod pastagratäng, men på lördagen var det dags för Calles berömda paella.
 
Många som ska vara med och krydda, röra, provsmaka osv :-)
 
Det närmar sig mer och mer...
 
Många hungriga som väntar, medan Calle vakar över sin "baby".
 
Liknar mer o mer en riktig paella.
 
Nu så, garnerad och toppad med gratinerade musslor, mums.
 
Då hugger vi in då! 
 
Med godaste paellan, bästa utsikten...
 
...och bästa sällskapet, kan det ju bara bli BÄST! 
 
 
 
 
Vi hade en sån himla härlig och rolig helg hos Carlos & Maria, med god mat, roligt familjespel, promenader, blomstershopping, kul umgänge, diskussioner och skratt. ❤️
 
Och det är något jag försöker drömma om nu när jag är sjuk och uttråkad.
 
Trackback
RSS 2.0