Pokerkväll med klädkod

I lördags var det äntligen dags för den där pokerkvällen vi planerat så länge.


Vi är tre familjer som kommer att göra detta till en tradition (om det blir poker eller annat spel är oklart, och klädkoden kan också variera, men nästa datum är redan planerat).

Men denna gången var det alltså poker och finklädsel som gällde.

Jag har jobbat ett tag med att göra Darth Vader-pärlplattor enkom för denna kväll, då värdparet är riktiga Starwars-fantaster.

När tavlan äntligen var klar (kl:04.00 samma morgon) var jag bra sugen på att behålla den 😊

Men den fick självklart följa med! ❤️

Likt finare "röda mattan-bjudningar" förevigades vi alla på bild.
Jag hade långklänning och Lasse hade skaffat en fluga, kvällen till ära.

Värdparet stod för varmrätten (en supergod och sjukt mör kalvgryta med pressad potatis), och vi som är värdpar nästa gång stod för förrätten (räkcocktail med chili, mango och koriander).
Och som avslutning (av tredje paret) fick vi en fantastisk champagnesorbet.

Proppmätta och nöjda var det då dags för pokerspelet.

Djup koncentration och idel pokerface 😉

Nöjd Feffe som var kvällens vinnare och pokerhaj.

En superkul kväll med bästa vänner o spel, och nästa gång lyser vi upp gråa och tråkiga februari med nytt upplägg.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Tjusigt par!
L i kavaj, skjorta och fluga har jag nog aldrig sett förut.
Din klänning var också jättefin!

Ha en bra vecka!

Kram,
Sofia

Svar: Haha, knappt jag har sett det! 😉 Kramis
Helena Nygrund

2015-11-23 @ 22:20:32
Postat av: Situs Poker

Attractive section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I
get actually enjoyed account your blog posts. Any way I will
be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently quickly.

2018-02-07 @ 14:57:17
URL: http://pokerwhite.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0