Lapskojs

Hej hej!
Här slappas det i soffan efter en intensiv helg.
I fredags stack jag på en Birka-kryssning med mina underbara Carlsbergbrudar, och mitt positiva energiförråd är nu ordentligt påfyllt. Så mycket kärlek och glädje med de där tjejerna ❤️
 
Paaaarty!!!
 
Idag har jag och L varit ute på en löptur, hälsat på hos bästa svärmor, dammsugit, skurat, bäddat rent, handlat och lagat mat.
L blev akut sugen på lapskojs, och det här med att få tag på Salta Biten nu för tiden verkar inte vara det lättaste.
Till slut fick jag googla och leta efter ett alternativ, och det verkade som att den amerikanska konserven Corned Beef var det närmaste vi kunde komma. Vi fick helt enkelt chansa!
 
 
Nu i efterhand kan jag säga att det går alldeles ypperligt att göra lapskojs på Corned beef.
Den ligger inte i vätska som Salta Biten gör, så vi tillförde bara pyttelite vatten när vi värmde den, men smaken var näst intill densamma.
Vi kommer inte lägga mer energi på att hitta Salta Biten.
 
Nu är det dags att titta lite på våra smått galna svenska Hollywoodfruar, så ha en skön söndagskväll godingar.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lapskojs - det var länge sedan jag åt det. Tror inte jag ätit det sedan jag gick i skolan, konstigt nog för lapskojs är gott vad jag minns.
Hoppas det smakade bra och tur stt ni hittat alternativ till salta biten!

Ha en skön kväll!

Kram,
Sofia

Svar: Det blev supergott, och den enda egentliga skillnaden är att corned beef inte är så "trådigt" som Salta Biten. Testa vetja! Jättegott med rödbetor till. Kram tebax 😊
Helena Nygrund

2015-09-29 @ 18:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0