Matematik

Vad gör man när ens dotter har det jobbigt i matten och man själv suger på det??? Jag är så urbota dålig på matte att det inte ens är nån idé att titta i stackars Emmas mattebok! Lasse försöker i alla fall, men det är inte alltid han kan hennes matte heller, och när han väl kan så kanske han inte kan förklara så att hon begriper, för att de räknar på ett helt annat sätt i skolan. Det var ju typ när Sundsvall brann som vi gick i skolan. Och jag längtar INTE tillbaka.


Om jag skulle sätta mig i skolbänken igen då skulle det kanske vara för att gå en kurs i till exempel matlagning. Att lära sig laga japanskt eller nåt annat mumsigt. Eller kanske "Hur man planerar en kolonilott". Finns det en sån kurs?? För jag bor i lägenhet och får mer och mer längtan efter en egen liten täppa att påta i. När jag blir pensionär vill jag ha en liten kolonilott med en dagstuga, någonstans inom ett närliggande område så att jag kan åka kommunalt, och ta med min sallad och lite rosévin och mysa där! Och börjar det regna kan jag sätta mig i den lilla dagstugan! Det är väl ingen orimlig önskan?? Men det är tuff väntetid för de små "miniträdgårdarna", så det är nog bäst att jag ställer mig i kö nu!!

Så nu har jag inte tid att blogga mer! Ha en skön tisdag!!



Kommentarer
Postat av: marie

aah..låter hur mysigt som helst..en kolonilott ligger högt på listan även här..synd man inte ställde sej i kö nånstans i närheten då man flyttade ner..hmm..men då tänkte man på annat..



kram från fd dillenkollegan marie

2009-09-16 @ 10:35:03
URL: http://www.dreamlifeincity.blogspot.com
Postat av: Helena Nygrund

Hej Marie! Vad kul att du har hittat hit! Ja inte kunde man tro i sin vildaste fanatsi att man skulle längta efter något så "vuxet" som en kolonilott! ;-)

2009-09-16 @ 22:28:16
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0