J*vla Skomba

Man måste vara från Västerås, närmare bestämt från Viksäng, för att veta vem Skomba är/var (har ingen aning om hon lever). Men fan vad den kärringen borrade upp tänderna! Jag är född på 60-talet och förvisso visste kanske ingen tandläkare bättre, utan borrade upp hela tanden när man hade ett litet hål och fyllde igen med amalgam när jag var liten, men Skomba var som "grädden på moset" jäääävligt elak. Till och med min mamma kommer ihåg hur elak hon var.
Och varför sitter jag här och ältar en elak tandläkare jag hade när jag var liten? Jo, för att idag gick en tand sönder, som fan!!! En stor del lossnade, med både tand och amalgam, och det är Skomba som har borrat upp och fyllt igen den tanden. Fan vad jag hatar den kärringen idag! Det känns som om hon har förstört min Valborgshelg!



Inte misströsta! Jag slutade klockan 13.00 idag och lyxade till med en skön ensamstund på sushistället i Gullmars.
Det var så obehagligt att tugga, men jag njöt ändå av min ensamhet och en god lunch.


Åkte till Globen för att "tröstshoppa" lite! Hihi!
Uppe på toppen syns den ena av Globens två kabinbanor, om ni har hört talas om dem.


Har för mig att det kostar 120kr för vuxna och 90kr för barn att åka upp där. Jag har inte provat fast jag har denna turistattraktion så nära, men jag vill gärna göra det snart!


Min tröstshopping blev en tunika och ett halsband...


...och en till tunika och ett halsband.
´
Skomba! Hur ska vi betala detta då har du tänkt!?


Efter tröstshopping blev det dags att ta tag i verkligheten och göra en provisorisk fyllning i min tand och försöka överleva till tisdag. Jag ringde med en lätt panik i rösten och fick en tandläkartid då!
Så nu har jag lekt tandläkare en stund och "kratern" är igenfylld. Kom igen Helg, jag är redo!!!


Förrätten är klar: Parmaskinkalindad färsk sparris med lite olivolja, som varit i ugn en stund, med ett glas bubbel. Inte alls dumt!!

Skomba!  Jag är inte superbitter på dig fast jag kommer ihåg dig så väl! Men om du fortfarande lever och är aktiv inom tandvården hoppas jag att du har fått gå lite utvecklingskurser och är snällare mot barnen nu än du var på 70-80-talet.

Ni "nya" människor (alltså födda långt senare än 60-talet), VAR RÄDDA OM ERA TÄNDER!!!
Man får bara en uppsättning!!!!!







Kommentarer
Postat av: Sofia

Det fanns en "Skomba" där jag gick till tandläkaren också, han/hon var dock inte elak mot barnen. Däremot gjorde de ett litet hål, eller om det eventuellt kunde bli ett hål om 1-10 år, till en stor krater som fylldes igen med "gammal gam". Detta får man lida för nu när tänderna går sönder och ens egen tand inte är mer än skalet kvar runt om och så skör så skör...

2010-05-01 @ 09:29:17
Postat av: Lotta Kajving

Skomba borrade mig i tungan för ca 37 år, det var fredagen den 13:e!!!!

2011-05-13 @ 13:02:45
Postat av: Helena

Lotta: Stackare, men det hade nog inget med fredagen den 13:e att göra. Däremot så var det nog Skomba i ett nötskal, usch hemska människa.

Ha en skön helg.

Kram Helena

2011-05-13 @ 13:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0