Underbara Key West

Under vår semester tog vi bilen och susade iväg till Key West, för att se det omtalade stället där Ernest Hemingway hade hållit till.
Nu kommer ni att få se så många bilder att ni kommer att "spy" på mig, men min blogg är ju liksom min dagbok, så det får ni stå ut med. (Man kan ju låta bli att titta, hihi)


Vi stannade till och lunchade på en av alla öarna på väg ut till Key West.
Där lyckades jag göra bort mig lite.
Servitrisen kom fram till vårt bord med en kvittoliknande lapp och började rabbla ett gäng maträtter, och jag trodde att hon hade gått fram till fel gäster för att repetera vad man ätit innan betalning, var på jag säger:
-But we haven´t ordered yet!
Och hon svarar:
-I know honey, that´s why I´m telling you the menu!
Oups!!!
Mycket skratt blev det i alla fall, även från den gulliga servitrisen. :-)


Skulle gärna stanna ett tag och njuta av vyn och vädret...


Vi är framme och här ska vi bo en natt.
Ägarna Michel och franska Mary som bor på övervåningen hyr ut flera rum i Caribbean House.
Om ni ska till Key West rekommenderar jag varmt detta boende, med gångavstånd till det mesta men ändå inte mitt i den livligaste "gröten".


Skylten syns inte så bra på bilden men detta är faktiskt Hard Rock Cafe.
En viss skillnad mot Hard Rock på Sveavägen i Stockholm.


Sloppy Joe´s Bar, var Ernest Hemingways favorithak. 
Klart man gick in där och tog sig en vätskepaus. Helena beställde, helt otippat, en Strawberry Daiquiri!




Massa tavlor och minnen från Hemingway. Även de tre äldre herrarna ser ut som reliker och kopior av Ernest.
Jag upptäckte långt efteråt när jag zoomade in för att titta närmare på bilden i kameran, att han i mitten med gula skjortan vinkar åt mig! Hihi.


Här flätas det hattar, men jag vet inte om en sån där hatt skulle komma riktigt till sin rätt hemma i Stockholm.


Jag visste inte mycket om Key West, men lite så här var det nog jag föreställde mig det,


och så här


Inte så mycket folk på piren ännu, men vänta till solnedgången ska ni få se!


Gud vad Lasse är romantisk, kolla vad han har köpt till mig!!!


Undrar vad som döljer sig bakom den härliga palmdungen?


Oj då, det där måste jag nog titta lite närmare på.


Men Lasse, varför ligger du där?


Det var visst någon annan kille (en ganska stel sådan) som visualiserar sin dröm.


Måste kolla vad konstnären målar...


...Aha!


Ernest & Hasse.  (Till vänster syns armen på en annan fotograf, en stel en som har stått där länge och fotat).


Lille Lars (1,90 m) vill också vara med och dansa.


Dags att "roffa" åt sig ett bord och beställa in något smarrigt innan solnedgången, för nu börjar det tittas ut mot vattnet.


Den stora frågan, Vad ska vi beställa?


Sådärja, nu klarar vi oss ett tag.


Solnedgången är nära och fort går det. Så himla häftigt!




Här ska den vackra naturhändelsen förevigas.


Och kolla hur mycket folk som står på den tidigare halvtomma piren!


Solen har gått och lagt sig, men det är fortfarande väldigt vackert tycker jag.

Fast nu är det dags för Helena också att gå och lägga sig. Key West fortsätter i morgon, vare sig ni vill eller ej.

Hoppas ni har haft en härlig "lill-lörda".

Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Carin

Halloj! Vad kul att få ta del av era bilder! Jag har inte sett så mycket från Key West. Verkar som ni haft det underbart. Kram!

2010-11-18 @ 08:33:45
Postat av: Helena

Tack Carin! Vi hade det BÄST! Har aldrig rest med våra grannar, men vi hade skitkul ihop och reser gärna tillsammans igen.

2010-11-18 @ 10:18:10
Postat av: Linda

Hej mittbena,

Vad kul att se. Hoppas ni mår bra!!

Såg att du ska sriva mer idag... Jag undrar om det var en jobbig resa? Tog ni bil? Hur lång tid tog det till KW?

Vad tyckte du annats om Miami?

Massa kramar

2010-11-18 @ 12:39:55
Postat av: lovisa

Fina bilder:)

2010-11-18 @ 12:51:23
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Carita

Synd att jag inte hann ned till Key West när jag var i Florida. Det verkar ju hur fint som helst. Man kan tro att man är i paradiset borde nog få stanna lite längre när man ändå är där. Måste bli en ny resa för mig ser ingen annan utväg!

2010-11-18 @ 12:57:33
Postat av: ÅSA



stor jäkla båt ^^

2010-11-18 @ 13:33:37
URL: http://enjaveltill.blogg.se/
Postat av: Gurli Nygrund

Jättetjusiga bilder att titta på. Ni har säkert haft en annorlunda och spännande resa. Ha det så bra!

2010-11-18 @ 16:52:06
Postat av: Anonym

vad kul att se bilder, är på väg till samma område snart :D Var det varmt där?

2010-11-18 @ 19:54:04
Postat av: Helena

Tyvärr hann jag inte sola & bada men det var 25-28 grader hela tiden, jätteskönt.

2010-11-19 @ 09:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0