Jag har gjort slut, igen!

Ett tag i alla fall...

...för nu måste det fasiken bli ett slut på godisätandet! Jag har vräkt i mig så mycket godis i påsk att jag blivit ilsk av allt socker i kroppen. Kan man bli arg av för mycket socker förresten? Jag tror det i alla fall.
I söndags fick jag nog, när jag upptäckte att jag röt åt min familj bara de nuddade vid mig. Så sockerfull och äcklad var jag över mig själv. Inte OK!
Tänk, jag som var så duktig och inte åt en godisbit på drygt 13 månader. Men det verkar jag ha tagit igen, med ränta.



Nu blir det uppryckning och jag startade med 5 km på löpbandet. Attans vad det tog emot att gå ner på gymmet när alla andra åkte hem efter jobbet, men jäklars vad nöjd jag var med mig själv efteråt.

Idag har vi käkat grymma spareribs (färska för 29,90kr/kg på Vi-butikerna denna vecka) med tsatsiki. Hela familjen tyckte att det var så gott att jag nog får köpa på mig lite fler spareribs. Mycket bättre än godis!

Tedags!


Kommentarer
Postat av: Lorena

bra där, jag behöver också göra slut med sockerberoendet! men det är ju så svårt ;)



sv: nej nicklas kör grävmaskin, ingen brandman tyvärr- ;) jobbar din man med det på heltid?

2011-04-27 @ 18:21:44
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0