Kryssningsdags

Jag har ju inte hunnit lägga in bilderna från vår jätteroliga kryssning i fredags, men nu är det hög tid.
Men först vill jag tacka Susanne (reiseleiter) som tog initiativet till resan.
Susanne!
Jag hade skitkul och jag tror att alla andra i vårt gäng hade det också, så du får helt enkelt förnyat förtroende!

Det blev mest bilder i början av kvällen, för sen blev det så mycket babbel, dans och skojigheter att jag helt enkelt inte hade tid med kameran.


Lite "terminalsnack" i väntan på att få gå ombord på båten.


Jag, mitt lyllos, fick dela hytt med dessa vackra, fantastiska människor!
Sanna, Marie & Katarina


Lite ombordsmugglat smarr till "piffningen".

 
Någon "missunnade" Sanna drickan så lite hamnade på hennes fina blus.  ;-)


-Nej, men nu får vi nog ta och pallra oss iväg till middagen.
(Varför har jag alltid så jäkla mysigt med mina hyttkompisar, och inte alls någon brådska att lämna "hyttalainen"?)


Vickan i djupa funderingar. Det måste handla om vinval eftersom maten redan var förbeställd!


Samma bekymmer för Marie, vår egen Marielle!?


Sanna (en av våra två Sannor) har funderat klart.


Tre små gummor, eller jag menar tre snygga blondiner!!!


Jonny är den ena av våra "tuppar" i hönsgården.


Och vår "Sol" är den andra.
Bra jobbat killar! Jag vete fan om jag hade pallat att vara en av två tjejer på en kryssning med elva killar!?
You rule!


Finisarna "Karatina" (som hon heter numera, hihi) och Minette.


Även "Newground" ville vara med finingarna på ett hörn.


Ni som känner mig vet att maten skall förevigas.
Här har vi förrätten.


Och varmrätten (jag ÄLSKAR fisk).


-Nu äter vi! Det är varm mat och vi är fler än åtta personer, eller hur var det nu igen!?


Det ser verkligen ynkligt ut på tallriken, speciellt för mig som äter som en skogshuggare.
Men denna efterrätt var så mastig att jag bara fick i mig halva chokladgrejen.


Radarparet Magda & Aga.
-Magda, sitt där och vänslas med Aga du bara, men glöm inte att vi har en "date" i morgon!
Vi ska ju basta & bubbla då!


Katarina är "täbbt" i näsan och Magda som är en fin människa sympatiserar.


Vi blir bara snyggare och snyggare, höhö.


-Vadå Magda & Katarina, jag vill också veta!?  (Jag är typ nyfiknast i hela världen).


Min egen "Karatina" har världens anlag för att bli ett proffs på poledance!


Efter poledance och "stängning" av discot var det dags att nanna kudden (ca kl:04.00).
Marie hade gått lite i förväg och värmt upp hytten åt oss andra partypinglor.
Vi började med ett sjuhelsikes skrattanfall när vi tvättade av oss "ansiktet" och det blev ännu roligare när jag stod på alla fyra på golvet för att Sanna skulle kunna stå på min rygg och klättra upp i sin säng. (att använda stegar är barnsligt tycker vi, hihi). Nu fattar jag varför jag hade skavsår på mina underarmar nästa dag.  :-)
När jag, som till skillnad mot Sanna är en smärre gymnast , kom upp i min säng låg en liten present på min kudde!
Fatta, att mina underbara hyttkompisar hade lagt den där!!!
Och i paketet låg denna underbara ugglering:


Sanna, Marie & Katarina, jag älskar er!!! Men jag fattar fortfarande inte varför just jag fick en present???


Ny dag och djup koncentration, för nu är det musikquiz...


...och vår gamla "Wallmanit" Daniel Yngve sjunger med en pipa som inte går av för hackor.

Ojojoj vad många kryssningar jag har varit på och framför allt med mina gamla kollegor från mitt älskade Pripps/Carlsberg, men jag säger bara:
Wallmaniter, I love you! Ni kan också!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0