Mat & motion

Hej på er!
Ännu en helg har rasat förbi, och jag hoppas att ni har njutit ordentligt.
Hos oss har det varit fullt ös mest hela tiden, med döttrar och deras vänner plus en pojkvän, och man vet aldrig hur många det blir till middag.
Lika bra att laga mat till ett helt kompani för säkerhets skull, för eventuella rester kan alltid bli en perfekt matlåda till jobbet.
Idag åt vi Lisas kyckling med wasabi och ingefära, och detta är en rätt som passade mina smaklökar ypperligt.
Men trots att jag lagade till 1 kg kyckling blev det inte en smula kvar, så nu har jag ingen aning om vad jag ska ha som matlåda i morgon.
Lisa, det är livsfarligt att tillaga dina rätter ;-)

Igår åt vi något annat gott, "stingig" kräftsoppa med nybakat oliv- och fetaostbröd.
Det har jag bara ätit en gång tidigare, och det var när jag "smet" till Idre och firade min 40-årsdag,
för sju år sen.
Tack Micke & Annelie för det receptet!


Verkligen inget bröd för LCHF-anhängare, men ack så gott till kräftsoppan.

Med tankte på allt gott vi stoppat i oss är det en himla tur att vi varit så aktiva denna helg.
Vi har promenerat i massor och faktiskt luftat våra pärlor och cyklat en del.
Och på tal om att vara aktiv är det dags för mig att packa träningsväskan inför morgondagens löpning.
Jag säger god natt och hoppas att ni får en härlig vecka!


Kommentarer
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Det låter som att ni har haft en finfin helg. Själv hostar jag vidare och går på halvfart, men det ska väl bli bättre någon gång.



Ha det bra och spring lite för mig också, jag längtar verkligen efter att komma igång ordentligt med träningen nu.



Kram kram

2012-02-27 @ 07:56:11
URL: http://www.elviraspekulerar.se
Postat av: lisasgodbitar.se

Visst var den god! Jag bara älskar detta sättet att tillaga först och sen marinera, så smidigt! Kram Lisa

2012-02-28 @ 21:05:14
URL: http://lisasgodbitar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0