5:2-dieten

Jag brukar aldrig följa någon diet, tycker alldeles för mycket om mat för att kunna göra det.
Är mer av den principen att "lagoma korvar är bäst" och så får man försöka röra på sig lite extra i stället.
Men jag blev väldigt nyfiken på den här omtalade 5:2-dieten, och eftersom flera kollegor börjat med den rycktes jag med, så igår var det dags att för första gången överleva en dag på 500 kalorier.
(Jag vet att 500 kalorier är hur mycket som helst i många fattiga länder, men nu bor jag i Sverige och är inte van att äta så lite).
 
Gårdagens halvfasta gick över förväntan, men jag trodde att jag skulle vakna mitt  i natten och vara superhungrig eller åtminstone helt utsvulten idag på morgonen, men nej, det blev inte så.
Så nu är jag riktigt taggad att köra "fastan" på måndag igen.
 
Men idag är det inga 500 kalorier som gäller, för i kväll ska jag svulla surströmming på den årliga kräft- och surströmmingsskivan i Sundbyberg.
Jag och L hoppar på cyklarna och trampar dit, medan tjejerna tar tunnelbanan, och jag misstänker att E & T inte kommer hänga så mycket på den delen av Sturegatan där den delikata fisken serveras hihi.
 
Min tallrik från något tidigare år.
 
Denna fest sker alltid sista torsdagen i augusti och då stängs Sturegatan av för trafik.
Butikerna är kvällsöppna, det ges underhållning från tre olika scener, finns lite karuseller för de yngre, och en hel del "knallar" med sina stånd där man kan köpa allt möjligt, som brända mandlar, smycken, sylt, torkat kött, plånböcker och "you name it".
Jag längtar till i kväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Den där Victoria

Hej hej hallå, nu var det alltför länge sen som jag kommenterade härinne, fast jag läser alla dina inlägg. Jag är också lite nyfiken på den där 5:2 dieten, men vet ärligt talat inte hur jag ska klara av den, får nog förbereda mig mentalt först bara ;) .

Kram kram finis!

2013-08-29 @ 10:40:19
URL: http://www.dendarvictoria.se
Postat av: Tina

Många som provar den här dieten, inget för mig då jag måste ha ordentligt med mat varje dag o mår så bra av att äta lchf. Hoppas det är en livsstil som kan passa dig. Har aldrig käkat surströmming hade varit såå kul att prova ( med en klädnypa runt näsan) Ha en mysig kväll på stan. Kramisar Tina

Svar: Haha, ingen klädnypa här inte! Det är så gott men en hård tunnbrödsmacka, surströmming och alla tillbehör. Mums!Kram kram
Helena Nygrund

2013-08-29 @ 20:27:30
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0