Emu och annat spännande

I fredags var vi och hälsade på våra underbara vänner Eva och Peter.
Som vanligt bjöds det på så god mat att man får prestationsångest, och som vanligt hade Peter vart ute o rest med jobbet och köpt på sig lite spännande ätbara saker, hihi.
Vi smakade bland annat på emu, kinesiska cocospannkakor, och "anksnacks".
Peters familj är måttligt förtjusta i alla "konstigheter" han släpar hem, så han tycker nog att det är lite kul att se våra reaktioner. Och jag ääälskar att testa allt nytt!

 

Försvinnande god förrätt, som intogs tillsammans med underbara bubblor i glaset.

 

Pannacotta med grapefrukt och pinjenötter, mums!

(Varmrätten försvann ner i magen innan jag ens hann ta kort på den, hehe)

 

Exotiskt!


Kommentarer
Postat av: Anette

Haha... det tog ett tag innan jag såg att det var grapefrukt. Jag trodde att det var rå kyckling. Urk tänkte jag!

2013-02-08 @ 23:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0