Båttur i San Diego

Hej på er!
Det blev visst en ofrivillig bloggpaus igår, då någon åter igen flyttat vår låskolv och snott vår tvättid.
Vi hade bokat kl:18-21, sista tvättiden, men vår kolv var flyttad till kl:07 i morgon bitti!
Jag blev fullkomligt rabiat, och vi gick och ringde på hos fastighetsskötaren och krävde att han skulle släppa på spärren, så att vi kunde tvätta senare.
Efter mycket om och men gick han med på det, OM vi fick ok av de två familjer som bor ovanpå tvättstugan och som kan bli störda.
Båda familjerna var supergulliga och sa att det inte var några som helst problem.
Sagt och gjort, vi började tvätta kl:21 och var klara med allt (torkning, mangling osv) kl:00.30.
Ingen bloggtid alltså, med tanke på att jag skulle upp 05.40 för att simma. Inte en chans att jag ruckar på det :-)
Och ny låskolv i en ny nummerserie har vi fått nu. Jag testade min gamla nyckel och den fungerade i minst fyra andra låskolvar, inte ok!
 
Nu till San Diego igen, och en mysig båttur jag och Lasse gjorde.
Det är alltid kul att se en stad från vattnet också och få ett annat perspektiv.
 
Hangarfartyget USS Midway, som L gärna hade hunnit besöka.
Men tur i oturen fick han nu en massa information och historia om fartyget av vår duktiga kapten.
 
Vad mysigt de har det vid Coronado beach.
 
Dit måste vi också åka någon dag!
 
 
Bron över till Coronado.
 
Samma bro underifrån :-)
 
Mercy, USA:s åttonde största sjukhus, till antalet sängplatser räknat.
 
Ett glas vitt i ena handen och fotografens öl i den andra :-)
 
Ser ni hotellet med amerikanska flaggan på?! Det är designat för att se ut som ett martiniglas.
 
 
Jag provade zooma in en helikopter som var på hangarfartyget. Måste engagera mig lite mer i min fina kamera.
 
Kaptenen flyttade ner från sin ordinarie styrhytt när det var dags att lägga till.
 
Lite närmare bild på det stooora martiniglaset.
 
Men titta, en vacker blomma i ett träd :-)
 
Vi åkte även tåg, för vi vill prova så många färdmedel som möjligt under vår semester, hihi.
 
Denna förmiddag skulle jag och L egentligen besöka USS Midway, men det var tyvärr stängt för besökare, då det var någon slags festlighet för gamla veteraner som jobbat på båten.
Vad de gjorde kunde inte vår kapten avslöja, då det var "top secret", hehe.
Men vi hade en supermysig stund på båten, och kaptenens kunnande blev som sagt lite plåster på såren för Lasse.
 
 
Tack och godnatt, tid för mig att hoppa i säng.
Kramis
 

Kommentarer
Postat av: jempa

Hej o tack för din kommentar! Vi har absolut skrivit upp Universal Studios på våran lista, och vi hade åxå tänkt köpa vip-passet, vet att köerna kan va 2 timmars långa ibland på sånna ställen o man hinner ju inte åka allt man vill då..

Ah, stratosphere restaurangen har vi åxå skrivit upp, den vrider sig 360 grader va? Har hört att maten där ska vara grym. Nedu, någon av dom där karusellerna på toppen kommer jag absolut att skippa. David däremot är lite sugen... *fattar inte?!*

Härliga bilder från San Diego!

2013-07-04 @ 07:25:42
URL: http://jempas.se
Postat av: Tina

Välkommen hem vännen. Vilken fantastisk resa ni har varit på, ett riktigt äventyr. Det har varit så roligt att få följa er o se alla fina bilder. Kramisar Tina

2013-07-04 @ 21:45:38
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0