Är jag lite besatt eller...

Jag har alltid varit helförtjust i ljus och ljusstakar, och i helgen gjorde jag ett litet miniexperiment.
Förra årets adventsljusstake var trasig, och vi fick skaffa en ny till köksfönstret.
Jag hade dock lite svårt att bara kasta bort den gamla, så den plockades isär och blev en ljusstake för levande ljus och står nu på öppna spisen.
 
Skrot
 
Nya elljusstaken i fönstret, och den gamla på spisen.
 
Och när man tittar lite närmare på mina instagrambilder, är det lätt att se vad som intresserar mig, hihi.
 
Efter många år som röda, bytte mina glasljusstakar färg och blev svarta blanka tjusiga saker.
 
En billig loppisstake fick byta skepnad från svart till koppar.
 
Sopförrådsfynd togs tillvara och fick ny färg.
 
När ljusen har brunnit ned äts skumtomtarna upp och vinglasen ställs in i skåpet igen.
 
De gamla kaffekopparna ställs också in i skåpet när julen är över.
 
Och av en händelse fick denna underbara, och länge efterlängtade ljuskub följa med hem från Hemtex idag.
Den kommer att kunna förändras i all oändlighet, med andra färger på ljusen, och olika innehåll i kuben.
Ska bli så kul att byta innehåll efter olika årstider och storhelger.
 
Nej, nu är det dags för mig att blåsa ut alla ljus och krypa till kojs :-)
Natti natti!
 

Kommentarer
Postat av: agaslogg.blogg.se

Vad fin kuben är! 😘

2014-12-10 @ 00:16:06
URL: http://agaslogg.blogg.se/
Postat av: Home2tiny

Det är inte så att du gillar ljusstakar, he, he o duktig är du som förnyar dem på ett enkelt sätt, snyggt. Kramisar Tina

2014-12-10 @ 20:35:29
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0