Fördelar och...fördelar

Halloj på er!
Det är onsdag kväll och första gången jag träffar L sen i söndags, och så här är det att leva med en karl som jobbar skift.
Visst finns det nackdelar med att han jobbar helger, kvällar osv, och allra tråkigast är det om han måste jobba vid högtider som midsommar, jul och nyår.
Det är helger då man vet att de flesta andra familjer är samlade, och då brukar jag tycka lite extra synd om mig själv, hihi.
Men bränder är bränder och de håller sig tyvärr inte till kontorstid.
 
Jag väljer dock att leta fram fördelar med hans skiftarbete, och när han jobbar kan jag:
# se på "skitsåpor" på tv utan att någon gnäller
# se på typiska "tjejfilmer" med Emma och Tessan
# gå bananas i köket och laga vegetarisk mat. 
Jag är verkligen inte vegetarian, och jag skäms nästan över att jag älskar riktigt blodiga biffar, men lika mycket som jag gillar kött tycker jag om grönsaker och spännande vegetariska rätter.
Eftersom L inte är så intresserad av att äta vegetariskt passar jag på att testa lite roliga rätter när han jobbar.
Igår var en sån dag och då gjorde jag morots- o quinoabiffar, attans vad gott det var.
 
Var så nöjd med min mat att den hamnade på Instagram igår. 
Den kalla såsen (turkisk yoghurt, sweetchili, lite honung, vitlök, salt) var så himla god tillsammans med biffarna.
Medan jag åt middag igår satt jag redan och längtade till lunchen nästa dag, hehe.
 
Idag är som sagt L hemma, och förutom trevligt sällskap är det en stor fördel att man har någon att sticka ut och springa med, så det passade vi på och gjorde.
Det var så himla skönt ute, vattnet var spegelblankt, marken torr o fin, och man kan inte fatta att det är november om några dagar.
 
Efter löpning och matlagning passade jag på och gjorde en omgång fröknäcke, så nu blir det en kopp te och lite "knaperiknus" 😀
 
 
Kram på er!
 

Kommentarer
Postat av: Den där Victoria

Haha, jag ser också sådana fördelar när min man jobbar borta ett par dagar i veckan. När det gäller mat så är jag också en klassisk köttätare, men din vegetariska maträtt såg väldigt god ut.

Kram Victoria

Svar: Det var sköna Sofia i "Hildashem" som inspirerade mig 😀 Kramis
Helena Nygrund

2014-10-30 @ 08:20:29
URL: http://www.dendarvictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0