Valdagen 2014

Då var den äntligen här, den stora valdagen, och jag började morgonen med att ge mina familjemedlemmar lite extra kärlek :-)
 
Ett litet hjärta på tallriken gör väl ingen ledsen, och två i familjen vill ha hel gula, medan de andra två vill ha vändstekt.
 
Efter frukost påbörjades ett litet "långkok", och dagen till ära tillagades Per Morbergs dillkött. 
Hela familjen, som faktiskt alla är röstberättigade, traskade därefter ned för backen till vallokalen i tjejernas gamla skola, och gjorde vår plikt och rättighet.
En solig o härlig dag, och familjen samlad ❤️
 
Medan jag fortsatte med maten stack tjejerna iväg och hämtade sin farmor. 
Min fina svärmor är i väldigt dåligt skick av sin Parkinson, och behöver verkligen komma hemifrån sin lägenhet och se något annat ibland. Tyvärr blir det alltför sällan, då hon är så pass risig :-(
Men idag lyckades vi alla fall få hem henne till oss, och hon fick hemmagjort dillkött o "findukning" med maten direkt från karotterna :-)
Efter mat och kaffe med morotskaka, körde Emma hem sin farmor igen. Det var fint att hon kunde vara en stund hos oss ❤️
 
För ett tag sen gjorde vi någon mat med "köpebasilika", och det som blev över hade jag inte hjärta att slänga, så jag satte stänglarna i ett glas med vatten.
Det hade nu hunnit bli rätt härliga och rejäla rötter, och idag lyckades jag äntligen plantera basilikan, tjohoo.
 
Nu ikväll har jag och Emsingen varit ute på en löptur (Lasse är fortfarande sjuk, och rent av febrig, så ingen träning för honom), och strax är det dags att hoppa in i duschen.
E &T har stuckit över till en kompis för tjejmys och valvaka, så jag och sjuklingen får ha egen "vaka" här hemma.
Hoppas ni har haft en härlig helg och fortfarande njuter av det som är kvar.
Kramis 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0